http://andersenshelsekost.no


Hovedside


Nyheter


Nettbutikk


Informasjon om virksomheten

Omega-3 forte


 


o Reduserer risikoen for hjerte- og karsykdommer
o Reduserer farlig kolesterol
o Gir bedre blodsirkulasjon
o Stabiliserer hjerterytmen
o Gunstig for høyt blodtrykket
o Gunstig for hjernen og læringsevnen
o Positiv virkning på barn med ADHD
o Reduserer stivhet i muskler og ledd
o Gir mykere, friskere og smidigere hud
o Motvirker hudens aldringsprosess
o Viktig for utvikling av synet
o Viktig for gravide og ammende

Livsviktige fettsyrer

Omega-3 er en fellesbetegnelse på langkjedete, umettete fettsyrer som finnes naturlig i fisk. Disse essensielle fettsyrene er ikke kroppen i stand til å produsere selv, og de må tilføres gjennom kosthold for at en skal kunne opprettholde god helse, normal vekst og utvikling. Som et resultat av endrede matvaner er mengden av disse fettsyrene ofte faretruende lav, mens mengden av skadelig mettet fett er for høy. Landsforeningen for hjerte- og lungesyke og Nasjonalforeningen for folkehelsen anbefaler at du tar omega-3.

Dokumentert effekt

Siden oppdagelsen i 1970-årene har de essensielle fettsyrene vært emne for tusener av studier og kliniske tester. Ingen andre kosttilskudd er så godt dokumentert som omega-3.

Hjertegodt

Omega-3 er godt for hjertet! Dette er bevist og bekreftet i utallige studier: En amerikansk studie publisert i det velrenommerte fagtidsskriftet JAMA fokuserer på omega-3s virkning på kvinner, som reduserer risikoen for hjerte- og karsykdommer. Hele 84 688 deltok i denne studien. En annen amerikansk studie, publisert i fagtidsskriftet New England Journal of Medicine, fokuserer på omega-3s virkning på menn. Den viser at omega-3-fettsyrer fører til lavere risiko for plutselig død blant menn som tidligere ikke har hatt hjertesykdom. En italiensk studie publisert i fagtidsskriftet Circulation fokuserer på personer som allerede har hatt hjerteinfarkt. Den viser at når man gir omega-3 som kosttilskudd, reduseres risikoen for å få rytmefeil i hjertet hos de som har hatt hjerteinfarkt. Slik rytmefeil kan føre til en plutselig død. Over 11 000 hjertepasienter deltok i denne studien.

Smartere barn

En britisk studie publisert i fagtidsskriftet American Journal of Pediatrics viser at barn som lider av atferds- og læringsforstyrrelser, mangler næringsstoffer som er nødvendige for at hjernen skal virke normalt. Studien viser at prestasjonene til problembarn økte betydelig da omega-3 ble tilført i kostholdet.

Reduserer leddsmerter

I en ny studie presentert på årsmøtet til American Association of Neurological Surgeons er det bekreftet at omega-3-fettsyrer virker like godt som smertestillende for leddgiktpasienter. I studien ble pasienter med nakke- og ryggsmerter som ikke kunne behandles med kirurgi, bedt om å ta omega-3 daglig. 80 prosent av forsøkspersonene sa de var fornøyde med effekten av kosttilskuddet, og flere hadde sluttet å ta den smertestillende medisinen og merket en reduksjon i generelle smerter og leddsmerter.

Omega-3 Forte

Omega-3 forte er produsert og fremstilt etter GMP-standard (Good Manufacturing Practice), den høyeste industristandard for produksjon, som er utarbeidet av Verdens helseorganisasjon. Produktet er produsert i Norge etter norske næringsmiddelkrav. Vi har full kontroll med råvarer og produksjon og kan garantere at Omega-3 forte er av høyeste kvalitet. Hver kapsel inneholder 500 milligram høyoktan fiskeolje med 60 % omega-3-fettsyrer, herav 35 % EPA (eikosapentaensyre) og 25 % (dokosaheksaensyre). Omega-3 forte inneholder fersk og ren olje som er hentet fra fet fisk. Oljen blir raffinert og nøye kvalitetskontrollert. Det er tilsatt 2,5 milligram vitamin E for å sikre produktet mot harskning og som en antioksidant som hindrer at det dannes frie radikaler. Vitaminet er naturlig, og det er utvunnet fra GMO-frie vegetabilske kilder som soya og solsikkefrø.

Andersens HelsekostTelefon: 413 22 742E-post: post@andersenshelsekost.no